Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Miért nem Devecz? A BKV misztériuma

    2010.10.27. 21:16 | Fotelrocker2

    Amikor értesültem a fővárosi cégek lehetséges vezetőinek névsoráról - ez még persze a hivatalos megnevezés előtt volt -, néhány esetben igazán örültem. Optimizmusra adott okot Devecz Miklós neve. Szinte biztos voltam benne, hogy vagy a BKV vezérigazgatója, vagy az újonnan felálló (csak semmi szex, nyugi) Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője lesz.
    Hát nem.

    Az (egyik) új cég, a BKK vezetője Vitézy Dávid lesz, ami nem rossz választás: Vitézy az elmúlt években sokszor és jól szólalt fel a pazarló, környezetterhelő, ésszerűtlen és nem túl utasbarát közlekedési megoldások ellen. Tehát jó fej a srác, és ezt nyilván sok blogban fogják elemezni, a túlkínálat elkerülése érdekében én eltekintek ettől.

    De.

    Amint azt szintén sokan meg fogják írni, Vitézy sok erénye és előnye mellett van legalább egy gyengesége is: nincsenek ismeretei vállalatvezetésből.

    Na most vagy az lesz, hogy ez a budapesti nagyvállalat patyolat-tiszta, rivalizálásoktól, mutyizástól és ejtőernyősöktől mentes csodavállalat lesz - v.ö. a Tudósok: Szupergyár c. slágerével -, ami egyelőre nekem kicsit mesébe illőnek tűnik (de drukkolok ennek a verziónak!), vagy félő, hogy Vitézy bicskája hamar beletörik. (Bár ha Mexikóban lehet egy 20 éves egyetemista hölgy a rendőrfőnök, akkor nálunk is lehet egy 25 éves egyetemista BKK-főnök...)

    Devecz Miklós neve már 2008-ban felmerült, mint lehetséges BKV-vezér.

    Kicsoda ő? Egyik legnagyobb érdeme és műve, hogy a MÁV személyszállításnál követ tudott dobni a langyos tóba: az addig megszokott kényelmes, ám veszteséges üzemeltetés helyett olyan reformokba kezdett - és részben meg is tudta valósítani -, melyek a vasúti személyszállítást gazdaságossá ÉS utasbaráttá teszik.
    Többek között az üzletág önálló cégbe (MÁV-START) szervezése, az ütemes menetrend magyarországi bevezetése, valamint az IC vonatok forgalomba helyezése kötődik a nevéhez. Szemléletét jól jellemzi az alábbi idézet:

    "Bízom benne, hogy a politika végre felismeri, hogy a kötöttpályás közlekedés Európában reneszánszát éli, az elővárosi közlekedés szempontjából pedig szinte megkerülhetetlen"

    Tehát olyan emberről van szó, aki gyakorlott a vállalatvezetésben - vezető beosztásban dolgozott a MÁV mellett a Flextroniknál, a Hídépítő Rt.-nél, csseh vasúttársaságnál stb. -, ért a közlekedéshez, és - ami fontos -, nem riad vissza a konfliktusoktól, ha szükség van rá.

    Tény, hogy a rosszízű uram-bátyám viszonyok, a lusta és kényelmes, saját pecsenyére összpontosító hozzáállás nemegyszer arra kényszerítette Deveczet, hogy bedobja a törölközőt. Jelen helyzetben viszont egy új struktúrában, és (jó értelemben) megfelelő politikai hátszéllel tevékenykedhetett volna.

    Hát, hajrá Vitézy, de a címbéli kérdés megválaszolatlan marad.

    1 komment

    A bejegyzés trackback címe:

    https://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr322403831

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.11.06. 01:12:32

    Devecz a Parking Kft. vezetője lett, az sem kis falat.
    (Azért az IC-ket nem ő indította be.)
    süti beállítások módosítása