Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Betonvédelem

    2014.04.11. 20:49 | Fotelrocker2

    Címkék: beton fák Kossuth tér

    Sétáltunk egyet ma a Belvárosban (jó, tudom, ez nem a Modoros blog), és ha már, akkor megnéztük a Kossuth teret.

    Hát.
    Az nagyon jó, hogy nem mennek ott az autók, ezzel nálam már választásokat lehet nyerni. A feszített víztükrű medence is király, a túloldalon levők olyanok, mintha derékig a vízben állnának, csuda vicces.

    (Bár állítólag az is benne van a medence előtti árokban, hogy így védve van az időnként elszabaduló tankokkal szemben az Országgyűlés. Hát, az sem utolsó, bár inkább jobban ki kéne kötni azokat a huncut kis tankokat.)

    A nagy csupasz tér már kicsit agorafóbiás helyzeteket teremt; csakúgy, mint a Keletinél, itt sem sikerült a tervezőknek sem Aronson, sem E. T. Hall műveit elolvasni, így még kísérletet sem tettek, hogy olyan teret alakítsanak ki, amely hívogatná az embert, leülésre, beszélgetésre sarkallná. (Na jó, a medence mögött egy kicsit.)

    Hanem amitől szomorú lettem, azok a lebeto...  izé, lemurvázott fák. Mármint állítólag ez valami tömör murva, nem tudom, nálunk a népek ezt tuti betonnak mondanák. Keményebb, mint egy Motörhead-basszustéma.

    Mesélte már ismerősöm, hogy ez van, de nem tudtam elhinni. Hát most láthattam: szép passzentosan, légmentesen körbe vannak betonozva murvázva. De tényleg.
    Állítólag meg van/lesz oldva a vízellátásuk, de nem értem, hogy a klasszikus módszer (hagyunk némi földet a fa körül), miért nem volt itt jó. Sejtem, hogy egy nagyon plasztikus, sík felületet akar a tervező (borsódzik a hátam a mai magyar "építészettől", amelyben csak tervezőasztalon néznek ki jól a dolgok), de ez talán belefért volna a koncepcióba.

    kossuthterfak.jpg

    (A kép a belvaros.blogspot.com-ról van, egy technikai malőr miatt én nem tudtam fényképezni, amikor ott voltam)

    Szólj hozzá!

    A bejegyzés trackback címe:

    https://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr456018036

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása