Mint azt több helyen is megírták, komoly (bár kicsit politikai töltetű) dolog történt:
ideiglenesen felfüggesztették a BKV működési engedélyét. Fél év próbaidőt kap a cég.
Gyanítom, hogy ez egyelőre ijesztés, de játszunk el kicsit a gondolattal: mi lesz (lenne), ha a fél év alatt nem sikerül rendbe tenni a BKV-t, és tényleg visszavonják a működési engedélyt?
Hát akkor ugye a BKV nem üzemeltetheti a járatokat, nem vehet részt a tömegközlekedésben.
OK, de mi lesz helyette? Vagy gyalogolunk? (Én szeretek.)
Lesz-e (lenne-e) helyette egy új cég, amely megkapja az engedély a város tömegközlekedésének bonyolítására? Mennyi idő alatt lehet egy ilyen engedélyt megkapni?
Mi van, ha nincs ilyen új (másik) cég? Jönne egy hazánkban megszokott jogi trükk, amellyel formálisan új cég keletkezni, miközben mindenki tudná, hogy ugyanaz a BKV, csak új névvel?
Vagy megkérnék a Volánt, hogy ideiglenesen működtessék a főváros közlekedését?
Ne felejtsük el, hogy ott lenne ugye a BKV többezer dolgozója, akik egyrészt hirtelen munka nélkül lennének, másrészt az ő szakismereteik, tapasztalataik nélkül elég nehéz lenne bármilyen cégnek megoldani a főváros közlekedését. Ott lenne még a járműpark, a közművek, a háttértechnika, melyek szintén nélkülözhetetlenek lennének egy új cég esetén is.
Tehát nagyjából elképzelhetetlennek tűnik, hogy ne a jelenlegi humán-állományra és műszaki háttérre épüljön a tömegközlekedés.
Tarlós Istvánnak voltak nyilatkozatai, hogy a BKV egyes feladatait kiszerveznék külső cég(ek)be; lehet, hogy ez egyfajta felkészülés lenne az új helyzetre.
A dolog egyébként nem lenne teljesen előzmény nélkül: Budapest történetében már voltak időszakok, amikor több cég oldotta meg a közlekedést:
1918-ig az egyes ágak önállóan működtek. Ekkor a BKVT-t, a BVVV-t, a BURV-t, a FJFVV-t, a BLVV-t és a BHÉV-et közös irányítás alá vonták Budapesti Egyesített Városi Vasutak (BEVV, később BSZKRT) néven.
1949-ben megszüntették a BSZKRT-ot, helyette új közlekedési vállalatok alakultak: Fővárosi Villamos Vasút Községi Vállalat (FVVKV), Fővárosi Autóbusz Községi Vállalat (FAKV), Fővárosi Helyiérdekű Vasút Községi Vállalat (FHVKV), Fővárosi Villamosvasút Főműhely Községi Vállalat (FVFKV), Fővárosi Autóbusz Főműhely Községi Vállalat (FAFKV) és Fővárosi Vasútépítő Községi Vállalat (FVKV).
1967-ben aztán megint egyesítettek: a vállalatokat összevonták és megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat, a BKV.
(forrás: Wikipedia)
Meglehet, hogy a frissen megalakított ernyőszerv - BKK - egyik szerepe az lesz, hogy a "sok" kisebb, önálló közlekedési vállalkozást összehangolja.