Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    "Tessék mondani, ez a busz megáll itt?"

    2010.11.02. 22:58 | Fotelrocker2

    Címkék: bkv busz villamos troli megálló

    ...ahogy a sláger mondja. :)  
    Jól eső feltételezés a BKV részéről, hogy látnoki képességeket tulajdonít nekem, de így egymás között be kell vallanom: nincsenek ilyen képességeim.

    Márpedig csak azzal lehetne megoldani azt a problémát, amit az új buszokon - néha már villamosokon és trolikon is - tapasztalok: nincsenek belső megállótáblák. (Azokról a táblákról van szó, melyeken szerepel az összes megálló, jó esetben menetidővel és átszállási kapcsolatokkal).

    Hangsúlyozom: a járműveken hiányolom ezeket (sokszor), a megállókban általában (?) megvannak (de erről még lesz egy poszt).

    Ha emiatt elkések, akkor is ki kell fizetnem a jegyet? Tehetek panaszt a BKV-nál, ha emiatt lemaradok valamiről? (Mondjuk egy randiról.)
    Tény, hogy néhány buszon digitális formában ("jajj de higiénikus", mondaná a Bizottság) megvan ez, de egyrészt csak a busz közepén, és tömegben-csúcsforgalomban és/vagy csomaggal nem olyan kellemes odavergődni, másrészt sokszor tök áttekinthetetlen.
    Van a feles megoldás, amikor a plafonon levő világítótáblán mindig csak a következő megálló szerepel. Több mint semmi, de a nyugodt közlekedéshez azért kevés.

    Miért fontos a tábla? Mert amikor az ember egy kevéssé ismert járaton utazik, szeretne ott leszállni, ahol tervezte, nem eggyel később vagy eggyel előbb. 
    Meg esetleg tudni, hogy mennyi idő alatt ér oda. Vagy hol melyik vilire tudna általszállani. 
    OK, ahogy fentebb írtam, a megállókban (jó esetben) kint vannak ezek, de sokszor kell felszállnia gyorsan az embernek, nem lehet mindig tanulmányozni a megállóban (én már jó néhányszor szalasztottam el buszt/villamost amiatt, hogy mire megnéztem a megállóban, hogy jó lesz-e nekem, addigra elindult)
    Meg aztán, legyünk őszinték, kevesen tartunk fejben egy egész megálló-listát.

    Hogy teljes legyen a dolog, sokszor nem is mondják be a megállókat (ha már lúd, legyen kövér...), néha meg bemondják ugyan, csak nem érteni. 

    Persze az sem jobb (sőt...), amikor szépen ki van írva (illetve bemondják), csak épp rosszul, elcsúszva; 5 megállóval lemaradva, vagy épp az ellenkező irány szerint...
    Persze ezeket a jelenségeket még be is tudhatjuk a bohém pesti életnek, de sokszor lezsibbasztja az agyamat. A korszerűség azt jelenti, hogy nem lehet azt a nyavalyás kis műanyag táblát betenni a járművekbe? Nemá!

     

    Szólj hozzá!

    A bejegyzés trackback címe:

    https://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr912418389

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása