Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Félsz-e a skinheadektől? (én nem)

    2011.07.16. 19:39 | Fotelrocker2

    Kedves péntek este, gitározás-sörözés a Gödör fölött, az Erzsébet téren. Szelíd, vidám együttlét, zene, móka, viccek, barátkozás.

    Milyen idillikus! Ugye?

    Na, ilyen kérdés után bármelyik tanítványom gyanakodna, hogy valami sz..  izé, mazsola van a palacsintában. És biza: éjjel 3-kor némileg elromlott a hangulatom, mivel a cimborák egyszer csak felkapták a fejüket, hogy: "Menjünk! Itt vannak a skineheadek."  
    Én eleinte értetlenkedtem, részben mert én nem félek senkitől, részben mert nem voltam jártas a megfelelő legendáriumban.

    Szóval, mint kiderült, az van, hogy az Erzsébet téren éjjelente feltűnnek a skienheadek, és belekötnek emberekbe. Nyilván tízen-húszan erősnek érzik magukat (nem azok, én vertem már meg nem egyet), és.....   és ez így megy. Akik ismerősek a terepen, már tudják, hogy ilyenkor pakolás és tipli, ha nem akar balhét az ember.

    Mi??!!

    Szolidaritásból és felelősségtudatból én is a cimbikkel tartottam (na meg jó fejek, élmény velük kószálni), de igen-igen szar kedvem volt. Miért is?

    Most este is láttam, hogy egy srácba belekötnek, és elkezdik verni. Igen, szarul éreztem magam, de legalább hívtam a zsarukat.

    Úgy tűnik, lemaradtam pár rossz fordulatról. A sokat csépelt Bibói tézis, mely szerint demokratának lenni annyi, mint nem félni (és amelynek a folytatását mindig elfelejtik idézni, vagyis hogy ez azt jelenti: nem félelemből cselekedni), úgy tűnik, nem tudjuk tartalommal megtölteni.

    Miközben szeretet van bennünk, jó fejek vagyunk, toleránsak és figyelmesek, eközben legfontosabb értékeink a szemünk előtt porladnak szét, és mi tétlenül nézzük. Mi ez, hogy a szemünk láttára, a tudtunkkal vernek meg ártatlan embereket, és mi nem lépünk közbe?! (Igen, akár a testi épségünk kockáztatásával.) Mi ez, hogy hagyjuk, hogy 2011-ben kőkorszaki állapotok legyenek egy fővárosban??! Mi ez, hogy hagyjuk, hogy elvek helyett "fortélyos félelem", náci söpredékek erőszak-kultusza nyerjen teret??!!

    Tudjátok, mit mondok? L Ó F A SZ T !!!!!

    Nem, nem, soha. Ha van még vér a pucánkban, ha bármennyire is komolyan gondoljuk demokratikus értékeinket, akkor MOST megszervezzük, hogy a sünökkel..... ö, bocs, a zsarukkal és a Gödör biztonsági fószereivel (ha már olyan legények az 50 kilós koncertlátogató hölgyekkel, khm) együtt, hogy helyre tegyük ezeket az idiótákat.
    Félre a misztifikációval: a skinheadek nem mások, mint szerencsétlen, szexuális kudarcokkal és frusztrációkkal teli, zavaros kis tapló köcsögök. Se mnem erősek, sem nem bátrak, és nincs helyük az országban.
    Mint pedagógus természetesen bármit megteszek szívesen, hogy tanítsam-neveljem őket a normális életre, de mint magánember: ütök. Nem kicsit, nagyot.

    Csak annyi kell, hogy egy éjjel a "békésen gitározgató-sörözgető" ott levő fiatalok valójában kemény arcokból, rendőrökből és biztonsági emberekből álló csapat legyen. Egy alapos móresre tanítás után úgy párolog el az emberkedés a skinikból, mint tehénszarból a szag.

    2 komment

    A bejegyzés trackback címe:

    https://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr73072887

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    2011.09.01. 10:46:37

    Még szerencse, hogy nincs itt egy komment sem, nem kell a hülyeségeket olvasnom.
    Nem tudom, kiket láthattál a Gödörnél, de hogy nem skinheadek voltak, az biztos. A szubkulturális különbségekbe, a tévhitekbe most ne menjünk bele, elég, ha annyit mondok, hogy már az is csoda lenne, ha 10-20 skinhead egyszerre összegyűlne BP-n, de hogy pont együtt lemenjenek a Gödörhöz, az kissé elképzelhetetlen.
    Persze ha feltételezem, hogy egyáltalán van összesen 20 bőrfejű a fővárosban. Ha összeszámolnám az embereket, talán két tucat se jönne össze. Akikre te gondolsz, valószínűleg bonehead-ek lehettek, ezt bizonyítja egyik ismerősöm is, aki látta már őket a téren, és ő kissé jobban ismeri az ifjúsági szubkultúrákat, mint te. Ilyenkor szégyellem, hogy én is tanárnak tanulok (eh...), a pedagógusok is néha jobban tennék, ha előbb gondolkodnának, és azután írnának blogot.

    Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2011.09.04. 01:46:07

    Ha szégyelled, az a te gondod.
    Előbb gondolkodtam, aztán írtam, nyugi.
    Mindenképp örülök a hozzászólásodnak, de az ilyen "azok nem is alfák, hanem alfa-béták" jellegű "hozzáértésekből" már kinőttem.
    süti beállítások módosítása