Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Ismét valótlanságokat állított a Népszabadság az e-jegyrendszerrel kapcsolatban

    2016.08.08. 22:08 | Mityu "aljanép" MG

    A sajtóban megjelent rémhírekkel ellentétben az elektronikus jegyrendszer kiépítésének finanszírozása folyamatos. A Budapesti Közlekedési Központ tárgyalásokat folytat a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) a projekt módosításáról, hogy azzal kijavíthassák az előző menedzsment okozta tervezési hibákat. A tárgyalások előrehaladottságát bizonyítja, hogy az EBRD éppen a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a felek közötti partneri viszonyt és a finanszírozás folyamatosságát. Megnyílhat a lehetőség a projekt bővítésére is, és ezzel közelebb kerül a BKK a projekt megvalósításához.

    A Népszabadságban 2016. augusztus 8-án, Hitel sincs az e-jegyre címmel megjelent cikk sajnos több valótlan információt tartalmaz, amelyekre a Budapesti Közlekedési központ az alábbiakat reagálja.

     A cikk valótlanul állította azt, hogy a hitelezésre 2013-ban szerződő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) nem járul hozzá a projekt tartalmának módosításához. Nem felel meg a valóságnak az sem, hogy a Bank inkasszót jelentett volna be a BKK számlájára. A valóság ezzel szemben az, hogy soha semmilyen leállítás, visszafizettetés valamint zárolás, inkasszó stb. nem történt és nem is került szóba. Az elektronikus jegyrendszer projekt beruházásának finanszírozása töretlen: a felek közötti folyamatos egyeztetés keretében az EBRD a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a partneri viszonyt, illetve akár a projekt bővítésének lehetőségét is.

     A cikk állításaival ellentétben a 2015-ös menedzsmentváltást követően a projekt az eredeti ütemterv szerint haladt, ugyanakkor 2015 végére elkészült egy részletes kockázatfeltárás és elemzés, amelynek eredményképpen a beruházás átfogó áttervezése vált szükségessé. Az elmúlt 8 hónap során, több mint 50 ember dolgozott és dolgozik azon, hogy a budapesti közlekedők egy működő rendszert vehessenek majd igénybe.

     Valótlanság a cikk azon állítása is, hogy a BKK azért tárgyal pénzintézetekkel, mert az EBRD nem finanszírozza a projektet. Az igazság ezzel szemben az, hogy  a pénzpiac több szereplője is megnövekedett érdeklődést mutat a projekt finanszírozásával kapcsolatban. Ennek lehetőségeit a BKK-nak, mint költségvetési forrásokból is gazdálkodó szervezetnek kötelessége megvizsgálni, annak érdekében, hogy a Főváros számára a jelenlegi pénzpiaci viszonyok között a legkisebb pénzügyi és adminisztratív teherrel járó megoldás segítse a projekt sikeres megvalósítását.

     

    A BKK a Népszabadság sorozatos, valótlan állításai miatt megteszi a szükséges jogi lépéseket.

    Szólj hozzá!

    Mi vagyunk a Ligetvédők!

    2016.07.09. 17:40 | Mityu "aljanép" MG

    Szólj hozzá!

    Rendőrállam a Ligetvédők ellen

    2016.07.06. 12:07 | Mityu "aljanép" MG

    Szomorú fordulat, hogy a magyar (??) kormányra egyre inkább jellemző fasiszta jellegű (fizikai erőszakra épülő) hatalomgyakorlás egyre több területen jelenik meg.

    A Liget agresszív beépítése helyett társadalmi egyeztetésért küzdő, békés, erőszakmentes demonstrálókat többszáz (!!) rendőr kényszeríti a terület elhagyására.

    Szabálytalan birtokvédelmi végzéssel, alapvető jogsértésekkel.

    Még formálisan betartanak jogszabályokat - de egyre kevesebbet.
    Még adnak a látszatra - de egyre kevésbé.
    Még vehetünk levegőt - de egyre kevesebbet.

    Ha a nép egyszerű fiai megverik a kormány tagjait, vagy felgyújtják a Parlamentet - ne csodálkozzon senki.

    Leszögezem: nem biztatok erre senkit, de szociológusként pontosan látom, hogy efelé haladunk. 

    Időben szólok.

    13620827_1261774400506937_8876811685156518970_n.jpg

    Szólj hozzá!

    Ő a Városligetben él - még

    2016.06.30. 22:09 | Mityu "aljanép" MG

    Szólj hozzá!

    Új látványosság Budapesten: a Kopasz Majmok

    2016.06.27. 09:06 | Mityu "aljanép" MG

    Budapest turisztikai látványosságai újabb elemmel bővültek.

    A Közlekedési Múzeum előtti ketrecben ún. "Kopasz Majmok" láthatóak. A főemlősök közé tartozó állatfajt - bár számos vonásban meglepő módon hasonlít az emberre is -, intellektuális adottságai miatt mégis az alacsonyabbrendű gerincesek közé kell sorolni.

    Különlegességük, hogy testüket nem szőr, hanem fekete vászon- illetve textilborítás fedi.
    Kifejlett csordaszellem, ugyanakkor korlátozott vokális jelkészlet jellemzi őket.

    Mindenképpen érdemes megtekinteni ezen új látványosságot, mely a Városliget Zrt. kedves meglepetése a Ligetbe látogatók számára.

    Ezúton is köszönjük nekik ezt a remek szórakozási lehetőséget.

    Figyelem: a Kopasz Majmokat legfeljebb banánnal kínáljuk.

    kopaszmajmok.jpg

    Szólj hozzá!

    A Ligetvédők újabb sikere

    2016.06.21. 12:58 | Mityu "aljanép" MG

    A Közlekedési Múzeum melletti gépészeti műemlékek elszállítását akadályozták meg a Ligetvédők erőszakmentes, szelíd módon: egyszerűen ott voltak.

    Az akció háttere az, hogy az Orczy-kertes tapasztalatok miatt sajnos erősen megcsappant a Ligetvédők bizalma az építkezési projektek ígéretei felé. Magyarul: félő, hogy a gépészeti műemlékek elszállítása valójában építkezése felvonulási területhez kell, azaz fák kivágásához.

    Egyenrangú és jó hangulatú párbeszédet folytattak Sághi Attilával, a Városliget Zrt. műszaki igazgatójával, aki megígérte, hogy nyilatkozatot fognak kiadni arról, hogy az elszállítás NEM fakivágások lehetővé tételét szolgálja, magyarul, hogy NEM fognak kivágni egyetlen fát sem a Közlekedési Múzeum felújításakor.

    Erről videofelvétel is készült, várjuk a nyilatkozat tényleges megjelenését.

    Érdekes színfoltja volt a "tárgyalásnak", amikor kiderült, Sághi Attila korábban maga is környezetvédőként vett részt egy sikeres - külföldi - favédő akcióban.

    A kiérkező közterület-felügyelőkkel is érdemi és tartalmas vita alakult ki a a Városliget és általában a közterületek védelmének elveiről. 

    Kiderült, hogy a Ligetvédők, a közterület-felügyelők és és Sághi Attila sok mindenben egyetért - olyannyira, hogy ő a lányát is a Ligetvédőkre bízta, annyira megkedvelték egymást az ott levő gyerekek.

    Szólj hozzá!

    Üzenjünk

    2016.06.12. 21:11 | Mityu "aljanép" MG

    - ide írhacc -
    Szólj hozzá!

    Menj az Orczy-kertbe védeni a fákat!

    2016.06.06. 14:28 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: fák orczy-kert

    A kapzsiság és bunkóság, mely már-már Budapest élhető voltát fenyegeti, egyre borzasztóbb.

    Irtják a fákat, gátlástalanul és ostobán. Ha fontos a városod, ha fontos az életed, MENJ Ki az Orczy-kertbe, és védd meg a fákat.

    Ezek csak bunkók, de nem bátrak. Legyőzzük őket. Ha kell, erőszakkal.

    safe_image.jpg

    Szólj hozzá!

    A konditerem és a tolerancia

    2016.05.20. 16:27 | Mityu "aljanép" MG

    "

    Üdvözlök mindenkit a Thor Fitness tulajdonosa vagyok.

    Atilláék egy hónappal ezelőtt kerestek meg és a kérdésük az volt,hogy járhatnának e edzeni hozzánk.Én igent mondtam nekik és örömmel segítettem is eligazodni nekik az edzőteremben,több alkalommal bementem amikor jöttek ha segítségre lenne szükségük.Az utóbbi pár alkalommal viszont olyan visszajelzések is érkeztek amik elmarasztalóak.

    Az edzőterem egy közösség,ide edzeni járnak az emberek.Nekünk ehhez kell igazodnunk.Jeleztem a szülőknek a problémát,de kitiltásról meg szörnyű diszkriminációról szó sincs.Különösen kedvesek a vélemények amikben jellemeztek minket és az edzőtermet de nem helytállóak.Mi a maximális segítőkészséggel álltunk hozzá.

    De valamit meg kell érteni:1 egy edzőterem veszélyes üzemnek számít 2 egy edzőterem közösség ahol többen végeznek munkát egymás mellett.Hiába az oktalan felháborodás és a gyűlöletkampány.A legnagyobb hiba az volt hogy maximális jószándékkal és segítőkészséggel felülbíráltam a józan ész érveit és igent mondtam nekik az elején."

     

     

    Ezt érti valaki???

    Szólj hozzá!

    Pöcsméregetők

    2016.05.01. 20:58 | Mityu "aljanép" MG

    Airbus a Duna fölött, vadászrepülők bemutatója a belvárosban, versenyautók Budán.....

    Közismert tény, hogy azok vonzódnak a nagy, hangos motoros járművek felé, akiknek más téren nincs okuk a büszkeségre, magyarul, akiknek férfiassági vagy önértékelési problémáik vannak.
    OK, ez klasszikusan ezen járművek birtoklására vonatkozik, de könnyű belátni, hogy a be nem teljesült álmok pótcselekvése a nézés.

    Nagy.
    Gyors.
    Hangos.
    Erős.
    Öcsém!
    Láttad ezt?!
    De kafa.

    A kisfiúk hangja ez, az éretlen kisfiúké, meg a kocsmában egymásra licitáló faékeké.
    Nekem gyorsabb....
    Ez hangosabb....
    Én láttam olyat, ami kenterbe veri.
    De az enyém jobb!
    Az enyém nagyobb!!!

    Kell a cirkusz, még ha sok ezren dühöngenek is a borzasztó zaj miatt vasárnap, még ha majdnem elgázolja is a nézőket egy autó. Bármit megadunk, csak bámulhassuk az erőt.

    Pöcsméregetés, semmi más.
    Kompenzáció, sőt, túlkompenzáció - ironikusan épp anyák napján.
    Anyának fel kell vágni valamivel.
    Anya, idenézz, mekkora..... repülőgép. Versenyautó. Motor.

    Anya ugyan sokkal boldogabb lenne egy csendes, nyugodt vasárnappal, amikor végre egyszer ŐRÁ figyelnek, de ez mindegy, a lényeg, hogy jó zajos látványosság legyen a belvárosban - hol máshol -, nem gond, ha balesetveszélyes, úgyis kéne ritkítani kicsit, hogy a spanok tudjanak hol ingatlant építeni jó drágán, khm...
    Jó sok zaj és erő meg gyorsaság, ami nekünk úgysem lesz, mi bénák vagyunk, szájtáti majmokként bámuljuk pubertáskorból itt maradt reflexeinkkel a fogyatékosok cirkuszát, és a nyál diszkrét csorgása mellett felnézünk mindenkire, aki valami zajos és gyors szart birtokol vagy irányít.

    Meg is érdemeljük.

    Szólj hozzá!

    145 fa kivágására adtak engedélyt az Orczy kertnél

    2016.04.13. 00:44 | Mityu "aljanép" MG

    Az V. kerületi kormányhivatal április 12-én engedélyt adott 145 fa kivágására az Orczy kertnél, a Ludovika területén.

    A dr Nagy Júlia nevében eljáró Kosztyu Anikó "nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásra" hivatkozik a hirdetményben. Hatástanulmány vagy hatásterület nincs megnevezve, feltüntetve.

    Ami külön durvává teszi a helyzetet, hogy esetleges fellebbezésnek nincs halasztó hatálya (ezt többször is hangsúlyozza a dokumentum). Amennyiben valaki ezek után mégis fellebbezne, alaposan a zsebébe kell nyúlnia, 20.000- Ft illeték befizetésével jár. Kérdés, hogy mennyire mer valaki ennyit kockáztatni egy várahtóan elutasításra kerülő fellebbezésért.

    A folyamat nem előzmény nélküli, hiszen itt már 2013. októberében vágtak fákat, szintén nehezen indokolhatóan. Ahogy akkor is, most is az a vélemény:érthetelen, hogy "ilyen jelentős infrastrukturális beruházást a lakossággal folytatott párbeszéd nélkül hajt végre"

    Szólj hozzá!

    Nielsen: egy év alatt 5 százalékkal csökkent az élelmiszerboltok száma

    2016.04.11. 14:33 | Mityu "aljanép" MG

    Egy év alatt 5 százalékkal csökkent az élelmiszerboltok száma Magyarországon, csak a déli megyékből közel ötszáz üzlet tűnt el - derül ki a Nielsen élelmiszer-kiskereskedelemről készült felméréséből.

        A piackutató cég MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint 2016 elején 16 869 általános élelmiszerüzlet működött Magyarországon, 5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Főleg a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek száma csökkent, a déli megyékben különösen nagy arányban.
        Az 51-200 négyzetméteres boltok száma 7, az 50 négyzetméteres és kisebbeké pedig 4 százalékkal lett kevesebb egyik évről a másikra.
        Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője ugyanakkor felhívja a figyelmet: az 51-200 négyzetméteres boltok ezzel egyidejűleg mégis 7 százalékkal tudták növelni forgalmukat a teljes élelmiszer-kiskereskedelem 4 százalékos átlagával szemben.
        Az osztályvezető ezt azzal magyarázza, hogy változnak a vásárlási szokások, jobban számít a kényelem. A fogyasztók egy része számára előtérbe kerültek a lakóhely közeli boltok. Az 50 négyzetméteres és kisebb üzletekre azonban ez nem érvényes, forgalmuk súlya tovább csökkent.
        A délkeleti megyékben 9, délnyugaton 8, északnyugaton pedig 5 százalékkal kevesebb élelmiszerüzletet regisztráltak egyik évről a másikra. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, valamint északkeleten 3, illetve 2 százalékkal kevesebb élelmiszerüzlet működik.
        A bolthálózat viszonylag elaprózott, míg Magyarországon 10 ezer lakosra tizenhét élelmiszerbolt jut, Ausztriában például hét, Németországban pedig öt. Csehországban viszont a 10 ezer lakosra jutó üzletek száma tizennégy, Szlovákiában huszonöt, Lengyelországban pedig huszonnyolc - ismerteti a Nielsen.

    (MTI)

     

    Szólj hozzá!

    A kormány visszavonja a vasárnapi zárvatartást

    2016.04.11. 12:11 | Mityu "aljanép" MG

    Szólj hozzá!

    Elégedetlen Gyalogosok

    2016.04.07. 12:38 | Mityu "aljanép" MG

    Elindult az Elégedetlen Gyalogosok csoport.

    Célja a gyalogos közlekedés normális feltételeinek megteremtése a városokban.

     

    Egyelőre Facebookon lehet csatlakozni.

    https://www.facebook.com/groups/614679538707133/

    Szólj hozzá!

    Olvasható a fakivágási határozat

    2016.03.25. 10:07 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: közélet park Városliget Liget

    Szabó Rebeka szavaival:

    "És íme, itt van a Kormányhivatal határozata a 40 fa kivágásáról, amelyet Zugló Önkormányzata megfellebbezett! A fellebbezés indokairól itt olvashattok: http://parbeszedmagyarorszagert.hu/…/fellebbez-zugloi-onkor… A határozatban pedig érdemes megnézni, hogy a különböző lombos fákat 7 db platánnal és 872 db oszlopos tiszafával kívánják pótolni. Ez egy lassan növő, páraigényes kertészeti változat, sokat kell majd locsolni, és minden része mérgező. Leginkább sövénynek vagy díszítő elemnek alkalmas, és nem tudja pótolni azt a fafaj-sokféleséget, ami most a területen található. Valakinek biztosan megtetszett valami kertészeti katalógusban..."

     

    Szólj hozzá!

    A Városliget megújításának kormányzati tervét támogató petíció

    2016.03.24. 08:52 | Mityu "aljanép" MG

    A Városliget megújításáért

    Különbözőek vagyunk, de van egy közös jövőképünk Budapestről. Egy élhető és barátságos, az örökségére és az innovációira egyaránt büszke magyar fővárosban szeretnénk élni. Ott, ahol a múlt értékei és a fejlődés egymást erősítik, ahogy az történt a Pest, Buda és Óbuda egyesítését követő évtizedekben, a főváros máig ünnepelt fénykorában, amikor Budapest Európa egyik legnagyszerűbb metropoliszává vált.

    Mi, akik aláírjuk ezt a nyilatkozatot, támogatásunkról biztosítjuk azt a kulturális, parkfejlesztési és építészeti programot, a Liget Budapest Projektet, amelynek révén a saját legjobb hagyományai alapján újul meg az évtizedek óta elhanyagolt Városliget: több és értékesebb zöldfelülettel, gazdagabb rekreációs kínálattal, kibővülő sportolási lehetőségekkel, felújított régi és világszínvonalú új, kortárs épületekkel, a végre méltó otthonhoz jutó Új Nemzeti Galériával,  Néprajzi Múzeummal, Közlekedési Múzeummal, megújuló Szépművészeti Múzeummal, a kibővülő Állatkert nagyszabású Pannon Parkjával, a megújult Cirkuszművészeti Központtal, az újjáépített, a gyermek- és ifjúsági színjátszás célját szolgáló Városligeti Színházzal és a Magyar Zene Házával.

    Támogatjuk, hogy a Városliget visszanyerje régi fényét és újra a város legszebb parkja legyen, ahol - nemcsak Magyarországon, de egész Európában egyedülálló gazdagságban – immár több mint száz éve egy rendkívül sokrétű kulturális és rekreációs intézményi hálózat szolgálja a Ligetbe látogatókat, megteremtve a kultúra, a szórakoztatás és a zöldfelületi kikapcsolódás egyenértékű jelenlétét és egyensúlyát.

    Budapestnek sok arca van, ahogyan mi is számos dologban különbözünk egymástól. Ez így jó, és ez is erősíti a várost. Egy dologban azonban mindannyian egyetértünk: szeretjük a városunkat, szorgalmazzuk a róla és érte való párbeszédet, a fejlődés igenlését és az időtálló hagyományok tiszteletét. Hiszünk abban, hogy vannak választásokon átívelő, mindannyiunk, a jelen és az eljövendő generációk érdekét szolgáló, felelős fejlesztési programok. Meggyőződésünk szerint a Liget Budapest Projekt is ezek közé tartozik.


    Aknay János, Kossuth-díjas festőművész, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének elnöke
    Bachman Gábor, Kossuth-díjas építész
    Bajai András, a Richard Wagner Társaság elnöke
    Baki Péter, a Magyar Fotográfiai Múzeum igazgatója
    Baldaszti Péter, üzletember
    Balogh Balázs, Széchenyi-díjas építész
    Bánáti Béla, építész
    Batta András, Széchenyi-díjas zenetörténész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyetemi tanára
    Barsiné Pataky Etelka, mérnök
    Bodó Sándor, a Magyar Néprajzi Társaság elnöke
    Bogányi Gergely, Kossuth-díjas zongoraművész
    Bognár Attila, az A38 Hajó vezetője
    Böszörményi Nagy Gergely, a Design Terminal ügyvezetője
    Budha Tamás, képzőművész
    Czére Andrea, az MTA Művészettörténeti Bizottságának tagja
    Csókay Gergely, fesztiválalapító, Budapest Essentials
    Dubrovay László, Kossuth-díjas zeneszerző
    Fabényi Júlia, a Ludwig Múzeum igazgatója
    Fekete Péter, Jászai-díjas rendező, a Fővárosi Nagycirkusz igazgatója
    Freund Tamás, Széchenyi-díjas neurobiológus, az MTA alelnöke
    Garas Klára művészettörténész, akadémikus, a Szépművészeti Múzeum volt főigazgatója
    Gerszi Teréz, Széchenyi-díjas művészettörténész
    György Péter, esztéta, az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének igazgatója
    Gőz László, a Budapest Music Center igazgatója
    Hámori József, Széchenyi-díjas agykutató, akadémikus
    Hartvig Lajos építész
    Ilona Keserü Ilona, Kossuth-díjas festőművész
    Ittzés Mihály, zenetudós, zenepedagógus
    Jurecskó László, művészettörténész
    Kelemen Barnabás, Kossuth-díjas hegedűművész
    Kelemen László, a Hagyományok Háza főigazgatója
    Kemecsi Lajos, a Néprajzi Múzeum főigazgatója
    Keserü Katalin, Széchenyi-díjas művészettörténész
    Kiss János, Kossuth-díjas táncművész, a Győri Balett igazgatója
    Kiczenkó Judit, irodalomtörténész
    Kokas Katalin, Liszt-díjas hegedűművész
    Kósa László, néprajzkutató, akadémikus
    Konok Tamás, Kossuth-díjas festő- és szobrászművész
    Kócziánné Szentpéteri Erzsébet, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum volt főigazgatója
    Lakatos Márk stylist, jelmeztervező
    Lantos Csaba, közgazdász
    Marton Éva, Kossuth-díjas operaénekesnő, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professor emeritusa
    Martinek János, olimpiai és világbajnok öttusázó
    Mihályi Gábor, koreográfus, a Magyar Állami Népi Együttes művészeti vezetője
    Masát András, az Andrássy Gyula Német Nyelvű Egyetem rektora
    Máth István, a Budapest Sport Iroda ügyvezető-versenyigazgatója
    Merkely Béla, szívsebész
    Mezey Katalin, Kossuth-díjas író
    Mécs Károly, Kossuth-díjas színművész
    Miklósa Erika, Kossuth-díjas operaénekesnő
    Mőcsényi Mihály, Kossuth- és Széchenyi-díjas tájépítész
    Murádin Jenő, művészettörténész
    M. Tóth Géza, Oscar-díj jelölt fimrendező
    Nagy Béla, városépítész
    Novák János, a Kolibri Színház igazgatója
    Pados Gábor, az acb Galéria vezetője
    Paládi-Kovács Attila, Széchenyi-díjas néprajzkutató, akadémikus
    Palugyai István újságíró, a Tudományos Újságírók Klubja örökös tiszteletbeli elnöke
    Papp Regina, a We Love Budapest főszerkesztője
    Petrányi Zsolt, művészettörténész
    Perneczky Géza, Széchenyi-díjas művészettörténész, képzőművész
    Persányi Miklós, a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
    Pottyondy Péter, Ybl-díjas építész
    Rátóti Zoltán, a Kaposvári Csiky Gergely Színház igazgatója
    Rockenbauer Zoltán, művészettörténész
    Romics Imre urológus, egyetemi tanár
    Sándor Szandra, divattervező, a Nanushka alapítója
    Schrammel Imre, Kossuth-díjas iparművész
    Skardelli György, Ybl-díjas építész
    Szabó Milán, sífutó olimpikon
    Szekeres Pál, háromszoros paralimpiai bajnok
    Szuper Levente, jégkorongozó,
    Alexander Tolnay, képzőművész, művészettörténész
    Tompa Anna, rákkutató, egyetemi tanár
    Török Jolán, a Nemzeti Táncszínház volt igazgatója
    Vásáry Tamás, Kossuth-díjas zongoraművész
    Vass László, műgyűjtő
    Vidnyánszky Attila, Kossuth-díjas rendező, a Nemzeti Színház igazgatója
    Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója
    Zsidai Zoltán Roy, gasztronómus, üzletember
    Zsuráfszky Zoltán, Kossuth-díjas táncművész, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes művészeti vezetője

    Szólj hozzá!

    A Liget fái

    2016.03.17. 14:58 | Mityu "aljanép" MG

    Ha jönnél vigyázni a fákra, vagy bármi módon segíteni, csak gyere a Kertem elé.

    paal_laszlo_ut_liget_streetview.jpg

    Szólj hozzá!

    Petíció a Városliget beépítése ellen

    2016.03.17. 09:01 | Mityu "aljanép" MG

    Mindent a maga helyén!

    Felhívás a Városliget, a Budai Vár és a főváros védelmében

    Alulírottak többször is szót emeltünk a városligeti múzeumi negyed építése, a Vár kulturális funkcióinak felszámolása, valamint az oda szánt kormányzati negyed terve ellen. A többszáz-milliárd forintot felemésztő giga-beruházások ésszerűtlen és szakmai szempontból indokolatlan módon rajzolják át Budapest kulturális térképét. Észrevételeink a döntéshozóknál süket fülekre találtak. Ezért kérjük azokat, akik a főváros jövőjét a szívükön viselik, hogy csatlakozzanak alábbi felhívásunkhoz:

    1. A Városliget maradjon park, ne legyen »építési telek«! Az egyik legértékesebb fővárosi közparkot ne éktelenítsék el felesleges és oda nem illő épületek!

    2. A kultúráért felelős kormányzat elsősorban a meglévő közgyűjtemények számára biztosítson jelentőségükhöz méltó feltételeket! Budapesten számos kihasználatlan műemlék-épület keresi rendeltetését, az új múzeumok elhelyezésénél elsősorban ezeket vegyék számításba!

    3. A Budai Vár szolgálja továbbra is a kultúrát: ne száműzzék onnan a Magyar Nemzeti Galériát és az akadémiai intézeteket! A régóta tátongó foghíjak helyére inkább új kulturális intézmények kerüljenek!

    4. A királyok által nem lakott Hauszmann-palota túlméretezett épületének műemléki értéke csekély, száz évvel ezelőtti arculatának helyreállítása nem indokolja a hatalmas ráfordítást.

    5. Ne költöztessenek a budai várba kormányzati intézményeket! Demokráciában a miniszterelnökség és a minisztériumok a legjobb helyen az ország háza, a Parlament körül vannak: maradjanak is ott!

    Tiltakozunk a közérdek szempontjából igazolhatatlan pazarlás, a demokratikus jogrendet sértő eljárás ellen!

    Körmendy Imre, a Magyar Urbanisztikai Társaság elnöke

    Marosi Ernő művészettörténész, az MTA tagja

    Ráday Mihály, a Budapesti Városvédő Egyesület elnöke

    Schneller István építész, urbanista

    Baintner Károly ny.egyetemi tanár

    Brenner János építész

    Erő Zoltán építész

    Garay Klára tanár

    Jámbor Imre tájépítész

    Kévés György építész

    Lányi András filozófus

    Mélyi József művészettörténész

    Pákozdi Imre közíró

    Veréb Mária tájépítész

    Zöldi Anna építész-újságíró

     

    Támogatók:

    Ángyán József agrár-közgazdász, egyetemi tanár

    Babiczky Tibor költő

    Bali János karnagy

    Bardóczi Sándor tájépítész

    Bereczky Lóránd, a Magyar Nemzeti Galéria volt főigazgatója

    Béres Tamás teológus

    Bojár Gábor, a Graphisoft alapító elnöke

    Bródy János zenész

    Czoma László, a Helikon kastélymúzeum volt igazgatója

    Csomay Zsófia építész, a Hauszmann Bizottság tagja

    Entz Géza művészettörténész, az OMVH volt elnöke

    Farkas István, a Magyar Természetvédők Szövetségének elnöke

    Fodor László jogász, egyetemi tanár

    Gyémánt László festő

    Haraszty István képzőművész

    Horányi Özséb kommunikáció-kutató, professor emeritus

    Horváth Iván irodalomtörténész, egyetemi tanár

    Jeszenszky Géza történész, volt külügyminiszter

    Kajner Péter közgazdász

    Kárpáti Péter drámaíró

    Kodácsy Tamás református lelkész

    Korompay Katalin építész

    Lamm Vanda jogász, az MTA tagja

    Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke

    Lővei Pál művészettörténész, a Hauszmann Bizottság tagja

    Mellár Tamás közgazdász, egyetemi tanár

    Miklóssy Endre urbanista

    Puzsér Róbert publicista

    Rózsa Gyula művészettörténész

    Schwendtner Tibor filozófus, egyetemi tanár

    Steiger Kornél filozófus, professor emeritus

    Szörényi Levente Kossuth díjas zeneszerző

    Tábor Ádám költő

    Térey János költő

    Ullmann Tamás filozófus, egyetemi tanár

    Ungváry Krisztián történész

    Ungvári Tamás író

    Vida Gábor biológus, az MTA tagja

    Zászkaliczky Zsuzsa, a Credo főszerkesztője

    Zelnik József, az MMA alelnöke

    Szólj hozzá!

    A népszavazási botrány kopasz izomembereinek díjazása

    2016.03.03. 17:14 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: Nyakó NVI izomember

    Valószínűleg mindenkit érdekel, hogy az NVI-nél Nyakót akadályozó kigyúrt doktoranduszok csak jófejségből, vagy némi díjazásért vállalták az ácsorgást.

     

    Nos, engem is érdekelt, és egy őrző-védői berkekben járatos - neve elhallgatását kérő - ismerős úgy tudja, hogy valahol 20 és 50 ezer forint közötti díjazást kaptak.

    Ami viszont érdekes, hogy nem egyforma mértékű volt a "fellépési díj" a jelentős testtömegindexű filozófia-hallgatók számára. Ezt ugyan nekik nem szabadna tudniuk - mármint hogy nem mindegyikük ugyanannyi pénzt kapott -, de minket ez nem zavar.)

    Az viszont nem egyértelmű, hogy mi alapján kaptak kisebb vagy nagyobb díjazást. Valószínűleg voltak főbb és mellékebb szerepet játszók is a társaságban.

    Szólj hozzá!

    Kiteheti-e a Blog.hu a francia zászlót a blogomra?

    2015.11.17. 09:29 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: francia szolidaritás gesztus

    Ma reggel csodálkozva vettem észre, hogy a blogomon, a képernyő alján ott a szolidaritást kifejező francia trikolór.

    Én nem állítottam be ilyesmit, és arra sem emlékszem, hogy bárki engedélyt kért volna erre.

    Félreértés ne essék: szolidáris vagyok az áldozatok hozzátartozóival, ismerőseivel, és a franciákkal (meg is írtam ezt egy francia ismerősömnek). Mint ahogy szomorúságot és megdöbbenést éreztem az orosz gépnél és a bejrúti merényleteknél is.

    franciazaszlo.jpgDe: lehet-e kötelezővé tenni egy illemszabályt? Lehet-e kötelezővé tenni egy érzés vagy egy gesztust? Úgy vélem, nem: a gesztusoknak éppen az a jelentősége, hogy nem kötelezettségből, hanem belső késztetésből teszi meg az ember. Ha a blogomon azért van kint a francia trikolór, mert az üzemeltetők így döntöttek, akkor jelentés nélküli, üres formasággá válik. Ha ÉN tettem volna ki, akkor lenne jelentése és tartalma.

    Ezen túl fenn akarom magamnak tartani az önálló véleményalkotás jogát. Ha teszem azt, minden együttérzésem dacára nem kívánnék szolidarítani, akkor nem szeretném, ha a Blog.hu a "számba adna szavakat".

    Talán merész gondolattársítás, de erről nekem egyrészt azok a túlromantikus facebookos emberek jutnak eszembe, akik egy-egy véleményükhöz leírják, hogy "aki nem ért egyet velem az töröljön...".

    Másrészt meg eszembe jutnak a rendszerváltás előtt, május 1-én felvonulások: én már akkor is dolgoztam, és előző nap az osztályvezető pontosan elmondta nekünk, beosztottaknak, hogy milyen jelvényt kell viselni, hol kell majd menni a felvonuláson, és milyen transzparenst kell vinni. Ott is az volt a gondom, hogy én valójában nagyon örültem, hogy Magyarországon béke van, és lehet dolgozni (akkor még), és ezt akár meg is ünnepeltem volna - de így, osztályvezetői utasításra az egész kiüresedett nyűggé változott.

    Szólj hozzá!

    Nyit az első fogyatékkal élőket foglalkoztató kávézó Budapesten

    2015.11.11. 07:41 | Mityu "aljanép" MG

    A "Nem Adom Fel Alapítvány" nyitotta a VIII. kerületben. A kávézó minden munkakörét fogyatékosok látják el: a csapatnak egy mozgássérült tagja van, a többiek szellemileg sérültek.

     AZ itt dolgozók nem valami "kényszerterápiának" élik ezt meg: többségük kifejezetten ilyen munkára vágyott, ilyenről ábrándozott.

     

    nemadomfel6.jpgfotó: Nagy Balázs

    Szólj hozzá!

    Túl az egymilliomodik bérlésen a MOL Bubi közbringarendszer

    2015.11.05. 21:36 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: bkv bicikli mol bubi

    Pásztor Enikő bérelte ki egymilliomodik alkalommal a MOL Bubi egyik kerékpárját. A szerencsés felhasználót Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a főváros, Dr. Dabóczi Kálmán vezérigazgató a BKK, Szollár Domokos a MOL Magyarország képviseletében, sajtótájékoztató keretében köszöntötte és ajándékozta meg MOL Bubis meglepetés csomaggal, valamint egy értékes SONY Action Cam Minivel. Pásztor Enikő, aki az általa egyik legtrendibbnek tartott közbringarendszert szinte mindennap használja, nagyon örült, hogy pont neki sikerült az egymilliomodik bérlés.

    A több, mint egybubi.jpg éve működő fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi sikere a várakozásokat is felülmúlta. A rendszer indulásától idén október végéig az átlagos napi bérlésszám 2021 volt, de az áprilistól szeptemberig tartó főszezonban átlagosan 3167 bringát béreltek naponta. A felhasználási adatokat elemezve látható, hogy a rendszeres, bérlettel rendelkező felhasználók többsége hetente többször használja a zöld bringákat. Mivel egy regisztrációval egyszerre akár 4 kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást. Az egymilliomodik bérlésig a különböző bérlettípusokból (negyed, féléves és éves) 5072 darabot, a különféle jegytípusokból (24 órás, 72 órás, hetijegy) pedig 21752 darabot értékesítettek.

    1 komment

    Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten

    2015.10.26. 23:31 | Mityu "aljanép" MG

    ...olvastuk az Expressz Híreken:

    http://pressz.blog.hu/2015/10/26/okosvaros_alkalmazast_tesztelnek_budapesten

     

    Tehát a lényeg: a forgalomhoz, a zajterheléshez és a levegőszennyezettséghez igazítják a közvilágítást, valamint adatokat gyűjtenek a közlekedés optimalizálásához.


    Egy "okosváros" digitális technológiákat, illetve az információs és kommunikációs technológiákat (IKT) használja a városi szolgáltatások minőségének és hatásfokának növelése, valamint a költségek és az erőforrás-felhasználás csökkentése érdekében

    1 komment

    Ködös nap Októberben

    2015.10.25. 20:15 | Mityu "aljanép" MG

    Címkék: fénykép Október

    100_6214b.jpg

    100_6202c.jpg

    100_6218b.jpg

    100_6220b.jpg

    100_6230b.jpg

    1 komment

    Kiegészítő információk a Nagykörúton folyó munkákhoz

    2015.03.23. 20:31 | Mityu "aljanép" MG

    A Széll Kálmán tér felújításával összehangolt munkák kezdődtek Budapesten a 4-es és a 6-os villamos vonalán. Azzal, hogy a kényelmetlenségekkel járó építkezéseket egy időben végezzük, nemcsak az Európai Unió által meghatározott határidőket tudjuk tartani, de az egymáshoz közel eső területeket sem kell három különböző időpontban lezárni, ezzel pedig jelentős időt és pénzt takarítunk meg a budapestieknek. Mind a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, mind a Széll Kálmán tér felújítása jelentős fejlesztés a budapesti közösségi közlekedésben. A nagykörúti villamosvonal felújítására ezen a szakaszon utoljára másfél évtizede került sor, a Margit hídon pedig a hőtágulás miatti mozgásokat kiegyenlítő szerkezeti elemeket cseréli ki garanciálisan a híd felújításának korábbi kivitelezője; mindkét karbantartási munka halaszthatatlan. A kényelmetlenségekkel járó útlezárások miatt kérjük a fővárosiak türelmét, valamint a segítségüket abban, hogy a megváltozott forgalmi helyzetnek megfelelően figyelmesen vezetnek, illetve közlekednek. A BKK a kommunikációs felületein a továbbiakban is minden friss  forgalmi információt megad a közlekedőknek.

     

    Az építési munkák miatt a 4-es és a 6-os villamosok március 21-étől várhatóan két hónapon át rövidített útvonalon, a dél-budai végállomások és az Oktogon M megálló között járnak. Az Oktogon M és a Széll Kálmán tér M között autóbuszokkal pótolják a villamost. Az érintett szakaszon szándékosan végezzük el egymással párhozamosan a szükséges munkálatokat, kihasználva a már meglévő lezárásokat. Összességében a felújítások így okozzák a legkisebb kényelmetlenséget. Amennyiben egymás után, több részletben végeznénk el – az önmagukban is jelentős – részmunkákat, úgy a forgalomkorlátozások jóval több ideig tennék nehezebbé a közlekedést, s okoznának ezzel kellemetlenséget a főváros lakosságának.

     

    Budapesti Közlekedési Központ közleménye

    Szólj hozzá!