Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Ismét valótlanságokat állított a Népszabadság az e-jegyrendszerrel kapcsolatban

    2016.08.08. 22:08 | Fotelrocker

    A sajtóban megjelent rémhírekkel ellentétben az elektronikus jegyrendszer kiépítésének finanszírozása folyamatos. A Budapesti Közlekedési Központ tárgyalásokat folytat a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) a projekt módosításáról, hogy azzal kijavíthassák az előző menedzsment okozta tervezési hibákat. A tárgyalások előrehaladottságát bizonyítja, hogy az EBRD éppen a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a felek közötti partneri viszonyt és a finanszírozás folyamatosságát. Megnyílhat a lehetőség a projekt bővítésére is, és ezzel közelebb kerül a BKK a projekt megvalósításához.

    A Népszabadságban 2016. augusztus 8-án, Hitel sincs az e-jegyre címmel megjelent cikk sajnos több valótlan információt tartalmaz, amelyekre a Budapesti Közlekedési központ az alábbiakat reagálja.

     A cikk valótlanul állította azt, hogy a hitelezésre 2013-ban szerződő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) nem járul hozzá a projekt tartalmának módosításához. Nem felel meg a valóságnak az sem, hogy a Bank inkasszót jelentett volna be a BKK számlájára. A valóság ezzel szemben az, hogy soha semmilyen leállítás, visszafizettetés valamint zárolás, inkasszó stb. nem történt és nem is került szóba. Az elektronikus jegyrendszer projekt beruházásának finanszírozása töretlen: a felek közötti folyamatos egyeztetés keretében az EBRD a múlt héten fogadta el a BKK módosítási koncepcióját, ezzel megerősítve a partneri viszonyt, illetve akár a projekt bővítésének lehetőségét is.

     A cikk állításaival ellentétben a 2015-ös menedzsmentváltást követően a projekt az eredeti ütemterv szerint haladt, ugyanakkor 2015 végére elkészült egy részletes kockázatfeltárás és elemzés, amelynek eredményképpen a beruházás átfogó áttervezése vált szükségessé. Az elmúlt 8 hónap során, több mint 50 ember dolgozott és dolgozik azon, hogy a budapesti közlekedők egy működő rendszert vehessenek majd igénybe.

     Valótlanság a cikk azon állítása is, hogy a BKK azért tárgyal pénzintézetekkel, mert az EBRD nem finanszírozza a projektet. Az igazság ezzel szemben az, hogy  a pénzpiac több szereplője is megnövekedett érdeklődést mutat a projekt finanszírozásával kapcsolatban. Ennek lehetőségeit a BKK-nak, mint költségvetési forrásokból is gazdálkodó szervezetnek kötelessége megvizsgálni, annak érdekében, hogy a Főváros számára a jelenlegi pénzpiaci viszonyok között a legkisebb pénzügyi és adminisztratív teherrel járó megoldás segítse a projekt sikeres megvalósítását.

     

    A BKK a Népszabadság sorozatos, valótlan állításai miatt megteszi a szükséges jogi lépéseket.

    Szólj hozzá!

    A bejegyzés trackback címe:

    http://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr879910788

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Nincsenek hozzászólások.