Friss topikok

Linkblog

Budapest

Sőt: Városunk. Itt élünk, sokan itt születtünk, itt fogunk meghalni.
Minden, amit lehet Budapestről, Pestbudáról, Budáról és Pestről - közélet, történelem, dalok, képek.
Tények
- Lakosság: 1 721 000 fő
- Terület: 525 km²

- Az első kávéház: 1714
- Az első kabaré: 1901
- Az első mozi: 1896

Közérdekű:
  • Városháza: 327-1000
  • Szemétszállítás:
    06-40-353 353
  • Közlekedés: 258-4636
  • Küldj anyagot:
    mmityu@index.hu

    Most akkor itt fogok megöregedni??!

    2010.10.08. 17:09 | Fotelrocker2

    Címkék: zebra gyalogos közlekedési lámpa gyalogátkelőhely

    A zebra, az egy pizsamás ló, csíkos ló, vagy röviden: csík-ló.

    A gyalogátkelőhely, na az meg a zebra. Mindennapi talpalávalónk.

    Van valami grafikusan kedves abban, hogy útjainkon ilyen csíkos valamin megyünk át - ha van persze - egyik oldalról a másikra.

    Átmegyünk?

    Szóval állok a zebránál, és várok. Közben persze elmegy a busz, a troli, elkések mindenhonnan; elmegy az életem.

    Van, aki nem bírja: átszalad, átsiklik, kockáztatva életét - meg másokét is, hello! -, kockáztatva jövőjét és múltját; de hát a jelen, az egyetlen, ami igazán létezik, az nagyon sürgős olyankor.

    Várok.

    Mennyi ideje? 2 perce biztosan (te jó ég, hogy lehet ENNYIT várni egy lámpánál? Hogy vannak ezek beállítva?!). Persze én óráknak érzem, heteknek, éveknek.

    Most akkor itt fogok megöregedni??

    Egész sokan vagyunk már, lassan kezdem elfelejteni, hova is indultam, és miért.

    Ez a lámpa itt, ami a Ligetbe visz át (mármint a zebrája), ez zicher, hogy az egyik csúcstartó. Sokan azért mennek át pirosban, mert egyszerűen nem hiszik el, hogy ilyen sokáig nem vált; azt hiszik, elromlott.

    Hát, bizonyos szempontból el is. Ez nem egy normális városi működés, hogy az ember elzsibbad egy zebránál, a hülye lámpa miatt.

    A gyalogoslámpák egy részén jelezni lehet az átkelés - vidéken: átmenés, Budán: áthaladás - szándékát, ekkor némi várakozási idő után zöld lesz a gyalogosoknak (spéci alváltozat, amikor jelzőgomb van ugyan, de trükkösen nem csinál semmit).

    A többi előre van programozva, elvileg a közlekedés - gépjárművek és gyalogosok együtt - minél optimálisabb kiszolgálására. Namost:
    egyrészt vannak ezek a lámpák, ahol az ember összeesik, mire zöldre vált (és közben pl. a babakocsiban levő megy térdig érő kisgyerekek pont optimális magasságban szívják be a kipufogófüstöt);
    másrészt van néhány olyan lámpa, amelyik komoly sportteljesítményre ösztönzi az embert: jó kondiban is épp csak át lehet érni azalatt a 8-12 ms alatt, amíg zöld. Nyugdíjasok jobb, ha eleve nekifutásból indulnak.

    Az egyik ilyen lámpa a Rákóczi úton van, a Puskin utcánál: ezt el is neveztem "stresszlámpának", mivel amellett hogy átlagosan (erre még visszatérünk) 9 ms-et enged az átérésre, még ráadásul látványosan számolja is vissza az időt. OK, ez nyilván tájékoztatás akar lenni, jó szándékkal, de az embert eléggé idegeli.

    Hogy miért átlagos? Egy időben kisérletezgettek vele, hol 8, hol 12, néha 9 ms-re volt állítva. Gondoltam is, hogy fogadásokat lehetne szervezni rá.

    Kedves olvasó, te milyen nagyon durva gyalogoslámpát ismersz? Keressük a leghosszabb ideig piros (várakozós) és a legrövidebb ideig zöld lámpákat, magyarul a főváros legdurvább (stresszesebb) gyalogoslámpáit. E-mail cím oldalvást. 

    komment

    A bejegyzés trackback címe:

    https://budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr452356617

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása